MAGAZIN ZA NAUKU, ISTRAŽIVANJA I OTKRIĆA

»  MENI 
 Home
 Redakcija
 Linkovi
 Kontakt
 
» BROJ 87
Planeta Br 87
Godina XVI
Novembar - Decembar 2018.
»  IZBOR IZ BROJEVA
Br. 87
Nov. 2018g
Br. 86
Sep. 2018g
Br. 85
Jul 2018g
Br. 83
Mart 2018g
Br. 84
Maj 2018g
Br. 81
Nov. 2017g
Br. 82
Jan. 2018g
Br. 79
Jul. 2017g
Br. 80
Sep. 2017g
Br. 77
Mart. 2017g
Br. 78
Maj. 2017g
Br. 75
Septembar. 2016g
Br. 76
Januar. 2017g
Br. 73
April. 2016g
Br. 74
Jul. 2016g
Br. 71
Nov. 2015g
Br. 72
Feb. 2016g
Br. 69
Jul 2015g
Br. 70
Sept. 2015g
Br. 67
Januar 2015g
Br. 68
April. 2015g
Br. 65
Sept. 2014g
Br. 66
Nov. 2014g
Br. 63
Maj. 2014g
Br. 64
Jul. 2014g
Br. 61
Jan. 2014g
Br. 62
Mart. 2014g
Br. 59
Sept. 2013g
Br. 60
Nov. 2013g
Br. 57
Maj. 2013g
Br. 58
Juli. 2013g
Br. 55
Jan. 2013g
Br. 56
Mart. 2013g
Br. 53
Sept. 2012g
Br. 54
Nov. 2012g
Br. 51
Maj 2012g
Br. 52
Juli 2012g
Br. 49
Jan 2012g
Br. 50
Mart 2012g
Br. 47
Juli 2011g
Br. 48
Oktobar 2011g
Br. 45
Mart 2011g
Br. 46
Maj 2011g
Br. 43
Nov. 2010g
Br. 44
Jan 2011g
Br. 41
Jul 2010g
Br. 42
Sept. 2010g
Br. 39
Mart 2010g
Br. 40
Maj 2010g.
Br. 37
Nov. 2009g.
Br.38
Januar 2010g
Br. 35
Jul.2009g
Br. 36
Sept.2009g
Br. 33
Mart. 2009g.
Br. 34
Maj 2009g.
Br. 31
Nov. 2008g.
Br. 32
Jan 2009g.
Br. 29
Jun 2008g.
Br. 30
Avgust 2008g.
Br. 27
Januar 2008g
Br. 28
Mart 2008g.
Br. 25
Avgust 2007
Br. 26
Nov. 2007
Br. 23
Mart 2007.
Br. 24
Jun 2007
Br. 21
Nov. 2006.
Br. 22
Januar 2007.
Br. 19
Jul 2006.
Br. 20
Sept. 2006.
Br. 17
Mart 2006.
Br. 18
Maj 2006.
Br 15.
Oktobar 2005.
Br. 16
Januar 2006.
Br 13
April 2005g
Br. 14
Jun 2005g
Br. 11
Okt. 2004.
Br. 12
Dec. 2004.
Br 10
Br. 9
Avg 2004.
Br. 10
Sept. 2004.
Br. 7
April 2004.
Br. 8
Jun 2004.
Br. 5
Dec. 2003.
Br. 6
Feb. 2004.
Br. 3
Okt. 2003.
Br. 4
Nov. 2003.
Br. 1
Jun 2003.
Br. 2
Sept. 2003.
» Glavni naslovi

SAOBRAĆAJ

 

O.K.

Železnice

Vozovi atomskih brzina

SAOBRAĆAJĐinguangšengang je kineski naziv za voz velikih brzina koji spaja Peking sa najnaseljenijim delom Hongkonga, Kaulunom. Južna provincija Guangdong u svoj sastav uključuje dva veoma važna velegrada: Guangdžou koji je širom sveta poznat po imenu Kanton, i vodeći trgovinski centar Šenžen. Ova dva grada sa četrnaest, odnosno dvanaest miliona stanovnika su bitne usputne stanice koje su ušle u naziv ove železničke linije.

Čitav poduhvat okončan je u drugoj polovini septembra. Tada je i poslednja etapa, od šenženskog kvarta Futian, koji je poslednja stanica u kopnenom delu Kine i, ujedno, druga najveća podzemna stanica na svetu, do poluostrva Kaulun u Honghongu privedena kraju.
Koreni ovog projekta sežu u poslednju deceniju prošlog veka. Tada su u Hongkongu rađene prve studije o brzoj železnici koja će povezati ovu administrativnu oblast sa obližnjim Guangdongom. Dugo je razmišljano o “maglev” sistemu, koji se zasniva na dva niza magneta. Od toga se odustalo zbog velikih troškova izvođenja i održavanja, tehničke složenosti, dužine trajanja izgradnje i neusklađenosti “magleva” sa postojećom železničkom mrežom.
Deo trase na jugu kreće od Guangdžou južne stanice. Potom voz prolazi ispod Biserne reke krećući se na istok da bi, naposletku, navedenom rutom stigao do Kauluna. Ukupno je na jugu sedam stanica na trasi od 143 km.Ogranak pruge u Hongkongu počeo je da se gradi januara 2010, što znači da je bilo potrebno osam i po godina da se završi poslednja faza.
Nevreme do kojeg je došlo pre nekoliko godina izazvale su poplave u tunelima i oštetile opremu. To je rezultiralo odlaganjem završetka radova. Deo do Futiana počeo je da se pravi krajem 2005. godine.
Kuriozitet predstavlja najduži  podvodni železnički tunel u Kini, čiji je naziv Šizijang a koji omogućava najveće brzine na svetu u svojoj kategoriji. Tunel je završen 2011, na dubini od 60 m. Prolazi ispod  estuara Biserne reke, dugačak je skoro 11 km. Voz se kreće brzinom od 350 km/h. Trajanja putovanja u okviru trase od južne stanice u Guangdžou do Hongkonga iznosi 48 minuta! Samo za deo pruge u Hongkongu izdvojeno je oko 11milijardi dolara. Na ovoj trasi na jugu Kine saobraća 205 vozova u oba pravca.
U Pekingu je izuzetno prometna početna zapadna stanica poznata, pod imenom Beđingsi. Ukupna dužina od Pekinga do Kauluna iznosi 2230 km, od čega skoro hiljadu otpada na deo od prestonice provincije Hubei, Vuhana do Guangdžoua. Najduže je železnička linija za brze vozove na svetu i prolazi kroz veći broj najvećih i najznačajnih gradova u zemlji. Početkom ove decenije otvoreni su i ostali delovi ove železnice. Za vozove ove vrste, u mnogim kineskim gradovima koriste se stanice koje su udaljene od centra i koje odgovaraju potrebama kakve iziskuje ovakav poduhvat.
Koriste se tri vrste brzih vozova: “heksi” što znači: sklad, “fusing”, odnosno: podmlađivanje i “vajbrant ekspres” koji je naručila vlada Hongkonga.

SAOBRAĆAJ

SAOBRAĆAJ

SAOBRAĆAJ

SAOBRAĆAJ

SAOBRAĆAJ

O.K.

 

 


Kompletni tekstove sa slikama i prilozima potražite u magazinu
"PLANETA" - štampano izdanje ili u ON LINE prodaji Elektronskog izdanja
"Novinarnica"

 

 

 

  back   top
» Pretraži SAJT  

powered by FreeFind

»  Korisno 
Bookmark This Page
E-mail This Page
Printer Versie
Print This Page
Site map

» Pratite nas  
Pratite nas na Facebook-u Pratite nas na Twitter - u  
»  Prijatelji Planete



» 10 GODINA PLANETE

free counters Flag Counter

6 digitalnih izdanja:
4,58 EUR/540,00 RSD
Uštedite čitajući digitalna izdanja 50%

Samo ovo izdanje:
1,22 EUR/144,00 RSD
Uštedite čitajući digitalno izdanje 20%

www.novinarnica.netfree counters

Čitajte na kompjuteru, tabletu ili mobilnom telefonu

» PRELISTAJTE

NOVINARNICA predlaže
Prelistajte besplatno
primerke

Planeta Br 48


Planeta Br 63


» BROJ 78
Planeta Br 78
Godina XIV
Maj.2017 -Jun.2017.

 

 

Magazin za nauku, kulturu, istraživanja i otkrića
Copyright © 2003-2019 PLANETA