MAGAZIN ZA NAUKU, ISTRAŽIVANJA I OTKRIĆA
»  MENI 
 Home
 Redakcija
 Linkovi
 Kontakt
 
» BROJ 84
Planeta Br 84
Godina XV
Maj - Jun 2018.
»  IZBOR IZ BROJEVA
Br. 85
Jul 2018g
Br. 86
Sep. 2018g
Br. 83
Mart 2018g
Br. 84
Maj 2018g
Br. 81
Nov. 2017g
Br. 82
Jan. 2018g
Br. 79
Jul. 2017g
Br. 80
Sep. 2017g
Br. 77
Mart. 2017g
Br. 78
Maj. 2017g
Br. 75
Septembar. 2016g
Br. 76
Januar. 2017g
Br. 73
April. 2016g
Br. 74
Jul. 2016g
Br. 71
Nov. 2015g
Br. 72
Feb. 2016g
Br. 69
Jul 2015g
Br. 70
Sept. 2015g
Br. 67
Januar 2015g
Br. 68
April. 2015g
Br. 65
Sept. 2014g
Br. 66
Nov. 2014g
Br. 63
Maj. 2014g
Br. 64
Jul. 2014g
Br. 61
Jan. 2014g
Br. 62
Mart. 2014g
Br. 59
Sept. 2013g
Br. 60
Nov. 2013g
Br. 57
Maj. 2013g
Br. 58
Juli. 2013g
Br. 55
Jan. 2013g
Br. 56
Mart. 2013g
Br. 53
Sept. 2012g
Br. 54
Nov. 2012g
Br. 51
Maj 2012g
Br. 52
Juli 2012g
Br. 49
Jan 2012g
Br. 50
Mart 2012g
Br. 47
Juli 2011g
Br. 48
Oktobar 2011g
Br. 45
Mart 2011g
Br. 46
Maj 2011g
Br. 43
Nov. 2010g
Br. 44
Jan 2011g
Br. 41
Jul 2010g
Br. 42
Sept. 2010g
Br. 39
Mart 2010g
Br. 40
Maj 2010g.
Br. 37
Nov. 2009g.
Br.38
Januar 2010g
Br. 35
Jul.2009g
Br. 36
Sept.2009g
Br. 33
Mart. 2009g.
Br. 34
Maj 2009g.
Br. 31
Nov. 2008g.
Br. 32
Jan 2009g.
Br. 29
Jun 2008g.
Br. 30
Avgust 2008g.
Br. 27
Januar 2008g
Br. 28
Mart 2008g.
Br. 25
Avgust 2007
Br. 26
Nov. 2007
Br. 23
Mart 2007.
Br. 24
Jun 2007
Br. 21
Nov. 2006.
Br. 22
Januar 2007.
Br. 19
Jul 2006.
Br. 20
Sept. 2006.
Br. 17
Mart 2006.
Br. 18
Maj 2006.
Br 15.
Oktobar 2005.
Br. 16
Januar 2006.
Br 13
April 2005g
Br. 14
Jun 2005g
Br. 11
Okt. 2004.
Br. 12
Dec. 2004.
Br 10
Br. 9
Avg 2004.
Br. 10
Sept. 2004.
Br. 7
April 2004.
Br. 8
Jun 2004.
Br. 5
Dec. 2003.
Br. 6
Feb. 2004.
Br. 3
Okt. 2003.
Br. 4
Nov. 2003.
Br. 1
Jun 2003.
Br. 2
Sept. 2003.
» Glavni naslovi

TEMA BROJA

 

Z.Šević

Život u budućnosti

Video-igre

Realna prošlost sutra

Industrija video igara, počev od 80-ih godina prošlog veka, beleži stalni rast i razvoj, sa tendencijom još većeg rasta zarade i proizvodnje u budućnosti. Još od pojave “Pekmena” i “Tetrisa”, ova industrija jača i razvija se takvom brzinom da je nemoguće pratiti sve trendove, a u znatnoj meri počinje da utiče i na ostale industrije, naročito filmsku i marketinšku. Kakva je budućnost i šta nam donosi? Mišljenja su različita, ali je skoro sigurno da će se krenuti u dalji razvoj virtuelne realnosti i grafičkih detalja.


TEMA BROJAPrve video konzole imale su prostu crno-belu grafiku u dve dimenzije, ali i veliki broj konzumenata. Štelovanje glave kasetofona na “komodoru 64”, kako bi se učitala igrica sa audio-kasete, sada deluje više nego smešno, kao i učitavanje sa flopi disketa za “amiga” računare. Činilo se da su “atari” i “konami” konzole bile prava revolucija kada su se pojavile. Međutim, tek je pojava PC računara koji su postali lako dostupni u domovima širom planete, udarila prave temelje ekspanziji industrije video-igara. Proizvođači konzola su to brzo uvideli i odgovor je bio “plejstejšn”, “sega” i “nintendo” konzole koje su svojim mogućnostima predstavljale pravu senzaciju. Video-igre su razvojem interneta i njegovim širenjem otvorile mogućnost umrežavanja igrača, što je ovaj segment upotrebe kompjuterske tehnologije pretvorio u planetarni. Bio je otvoren put marketingu, umetnosti i nauci da se razvijaju paralelno sa ovom pojavom.
TEMA BROJASve to uvećalo je i do tada ogromne zarade proizvođača, tako da su znatne količine novca odlazile u razvoj pa smo sad svedoci pravih čuda. Gotovo je sigurno da će se nastaviti razvoj trodimenzionalne virtuelne realnosti koja će, uz upotrebu odgovarajućih pomagala u vidu specijalnih naočara, kaciga i ostalog, igrača uvesti u samu video-igricu kako njen sastavni deo, a njemu pružati utisak da je sve ono što vidi realnost! Digitalizacija grafike je osnova za sve to, a čini se da poboljšanje rezolucije ima ograničenje tek u ljudskom mozgu  i njegovoj percepciji. Višedimenzionalnost je svakako put kojim će ići dalji razvoj; neke opcije se već polako uvode. Na primer, određene konzole imaju kao dodatak prsluk koji simulira udarce koje igrač u toku igre prima. Sledeći su očigledno miris i ukus, samo je pitanje na koji će se način uvesti u igre. U Japanu već postoje 7D parkovi, pa je gotovo sigurno da to sledi i u video-igrama.

“Naučno” nadgledanje pojava

Posebnu pažnju proizvođača privlači tzv. multiplejer opcija kojom, putem umrežavanja, neograničen broj igrača širom zemljine kugle može da igra istu igricu u realnom vremenu. Klasičan primer za popularnost takvog vida igranja predstavlja “Svet tenkova” (World of tanks) sa ekspanzijama u vidu borbi brodova i aviona. Proizvod belorusko-kiparske kompanije za kratko vreme je stekao višemilionski igrački kadar i utabao stazu kojom će narednih godina ići mnogi proizvođači, korisnici, oglašivači, tehnologije. Pre samo par meseci objavljen je podatak da je igra “GTA 5” u kojoj glavni lik, uz upotrebu sile i oružja, jurca gradovima uništavajući automobile i praveći ogromnu štetu, zaradila neverovatnih 6 milijardi dolara, što je više novca nego što je ikada zaradio ijedan filmski hit. Dakle, novca za razvoj ima i biće ga još više.

TEMA BROJARealnost u igranju pokazala je upotrebnu vrednost i u vojnim i civilnim strukturama. Uveliko se vojna lica obučavaju za zadatke igrajući se u za to specijalno konstruisanim simulatorima, a otvorena je i mogućnost naučno nadgledanog simuliranja, što da ne, sletanja na planete, obavljanje zadataka u kosmosu, operacija na otvorenom srcu, života u virtuelnom svetu. Kroz igre , naučnici i ostala stručna lica mogu videti mane i vrline automobila, aviona i brodova, posetiti druge planete na osnovu onoga što znamo o njima, ali i otići u budućnost. Nije tajna da se mladi IT stručnjaci uveliko koriste u posebnim jedinicama armija svetskih sila, jer su oružja u velikoj meri kompjuterizovana i njihova upotreba je dosta slična upotrebi oružja u video-igrama, te je skoro sigurno da se u budućnosti ratovi više neće voditi upotrebom pešadije na bojnom polju već upotrebom visokotehnološki obučenih ljudi. Realnost je put, a gde se on završava niko ne može da zna. Mada, staviti sebe u ulogu nekog lika iz bajke ili srednjevekovnog viteza takođe mami, a ako još čujete zvuk oružja kojim baratate ili svojim govorom inspirišete svoje vojnike, onda će u budućnosti i prošlost možda biti realna.

 

Z.Šević

 



Kompletni tekstove sa slikama i prilozima potražite u magazinu
"PLANETA" - štampano izdanje ili u ON LINE prodaji Elektronskog izdanja
"Novinarnica"

 

 

 

  back   top
» Pretraži SAJT  

powered by FreeFind

»  Korisno 
Bookmark This Page
E-mail This Page
Printer Versie
Print This Page
Site map

» Pratite nas  
Pratite nas na Facebook-u Pratite nas na Twitter - u  
»  Prijatelji Planete



» 10 GODINA PLANETE

free counters


»   ON LINE PRODAJA

6 digitalnih izdanja:
4,58 EUR/540,00 RSD
Uštedite čitajući digitalna izdanja 50%

Samo ovo izdanje:
1,22 EUR/144,00 RSD
Uštedite čitajući digitalno izdanje 20%

www.novinarnica.netfree counters

Čitajte na kompjuteru, tabletu ili mobilnom telefonu

» PRELISTAJTE

NOVINARNICA predlaže
Prelistajte besplatno
primerke

Planeta Br 48


Planeta Br 63


» BROJ 78
Planeta Br 78
Godina XIV
Maj.2017 -Jun.2017.

 

 

Magazin za nauku, kulturu, istraživanja i otkrića
Copyright © 2003-2018 PLANETA