MAGAZIN ZA NAUKU, ISTRAŽIVANJA I OTKRIĆA
»  MENI 
 Home
 Redakcija
 Linkovi
 Kontakt
 
» BROJ 82
Planeta Br 79
Godina XV
Januar - Februar 2018.
»  IZBOR IZ BROJEVA
Br. 83
Mart 2018g
Br. 84
Maj 2018g
Br. 81
Nov. 2017g
Br. 82
Jan. 2018g
Br. 79
Jul. 2017g
Br. 80
Sep. 2017g
Br. 77
Mart. 2017g
Br. 78
Maj. 2017g
Br. 75
Septembar. 2016g
Br. 76
Januar. 2017g
Br. 73
April. 2016g
Br. 74
Jul. 2016g
Br. 71
Nov. 2015g
Br. 72
Feb. 2016g
Br. 69
Jul 2015g
Br. 70
Sept. 2015g
Br. 67
Januar 2015g
Br. 68
April. 2015g
Br. 65
Sept. 2014g
Br. 66
Nov. 2014g
Br. 63
Maj. 2014g
Br. 64
Jul. 2014g
Br. 61
Jan. 2014g
Br. 62
Mart. 2014g
Br. 59
Sept. 2013g
Br. 60
Nov. 2013g
Br. 57
Maj. 2013g
Br. 58
Juli. 2013g
Br. 55
Jan. 2013g
Br. 56
Mart. 2013g
Br. 53
Sept. 2012g
Br. 54
Nov. 2012g
Br. 51
Maj 2012g
Br. 52
Juli 2012g
Br. 49
Jan 2012g
Br. 50
Mart 2012g
Br. 47
Juli 2011g
Br. 48
Oktobar 2011g
Br. 45
Mart 2011g
Br. 46
Maj 2011g
Br. 43
Nov. 2010g
Br. 44
Jan 2011g
Br. 41
Jul 2010g
Br. 42
Sept. 2010g
Br. 39
Mart 2010g
Br. 40
Maj 2010g.
Br. 37
Nov. 2009g.
Br.38
Januar 2010g
Br. 35
Jul.2009g
Br. 36
Sept.2009g
Br. 33
Mart. 2009g.
Br. 34
Maj 2009g.
Br. 31
Nov. 2008g.
Br. 32
Jan 2009g.
Br. 29
Jun 2008g.
Br. 30
Avgust 2008g.
Br. 27
Januar 2008g
Br. 28
Mart 2008g.
Br. 25
Avgust 2007
Br. 26
Nov. 2007
Br. 23
Mart 2007.
Br. 24
Jun 2007
Br. 21
Nov. 2006.
Br. 22
Januar 2007.
Br. 19
Jul 2006.
Br. 20
Sept. 2006.
Br. 17
Mart 2006.
Br. 18
Maj 2006.
Br 15.
Oktobar 2005.
Br. 16
Januar 2006.
Br 13
April 2005g
Br. 14
Jun 2005g
Br. 11
Okt. 2004.
Br. 12
Dec. 2004.
Br 10
Br. 9
Avg 2004.
Br. 10
Sept. 2004.
Br. 7
April 2004.
Br. 8
Jun 2004.
Br. 5
Dec. 2003.
Br. 6
Feb. 2004.
Br. 3
Okt. 2003.
Br. 4
Nov. 2003.
Br. 1
Jun 2003.
Br. 2
Sept. 2003.
» Glavni naslovi

TEMA BROJA

 

Kako se puni električni auto?

U smislu cene vozila pri kupovini, električni automobili su očigledno još uvek skuplji od konvencionalnih vozila - mada se kompanije kao što su „Renault” i „Nissan” snalaze s rešenjima koja kupcima nude da bateriju uzmu na lizing.

Električna energija je svakako jeftinija od benzina ili dizela. Put od 160 km u električnom automobili koštati 3-4 funte u zavisnosti od cena struje, u poređenju sa 15 funti u vozilu na benzin.

Ključno je pitanje: šta kupci mogu sebi da priušte? Kada je „Volvo” najavio da će novi modeli koje će lansirati počev od 2019, biti električni ili hibridni, kompanija je naglasila da će to biti isključivo premium modeli, što znači: skupi. 

Prva generacija kupaca električnih automobila bili su vlasnici porodičnih kuća gde je lako uključiti automobil u struju. Velika većina vlasnika „nissan leaf” modela su porodice sa 2,4 deteta u proseku, i to roditelji sa parking prostorom koji nije na ulici. 

Za sada, kupovina automobila podrazumeva značajnu finansijsku odluku i porodicama s niskim primanjima biće neophodna pomoć države i podsticaji za prelazak na električna vozila.



Tema




Zar baterije ne crkavaju posle nekoliko godina?

Proizvođači električnih automobila prodaju svoje modele s garancijom za baterije, kojima se tokom vremena smanjuje kapacitet.

U slučaju modela „nissan leaf”, ta garancija važi pet godina ili skoro 100.000 km, odnosno osam godina i 160.000 km u verzijama s većom baterijom. Međutim, činjenica je da se na kraju ipak moraju kupiti nove baterije. Električni automobili su u upotrebi dovoljno dugo da bi se uspostavilo tržište polovnih baterija. Ima kompanija u oblasti energetike koje prodaju korišćene električne baterije za upotrebu u domaćinstvima.

Hoće li dizelaši izgubiti na vrednosti?

Verovatno hoće. Jedna web platforma za kupoprodaju automobila tvrdi da su vesti loše za korišćena dizel vozila, pri čemu im cena pada brže nego ikada ranije. Predviđa se da bi, u toku naredne godine, prosečna cena korišćenih dizel automobila mogla da padne čak za 15% u poređenju sa sadašnjim.



Tema




Šta će biti sa benzinskim pumpama?

Na primer, širom Velike Britanije postoji 8.476 benzinskih pumpi. One se zatvaraju brzinom od oko 100 pumpi godišnje tako da će, s rastom broja električnih vozila, do 2035. ostati u funkciji najviše 6000 tradicionalnih pumpi. Taj broj će verovatno nastaviti da se smanjuje.

Da li su ta kola zaista bolja u kontekstu klimatskih promena?

Jesu, čak i ako se u hibridnim vozilima koriste fosilna goriva. U razvijenim zemljama danas, 50% energije potiče iz nisko ugljeničnih izvora, a taj udeo veoma brzo raste, zbog čega će količina štetnih gasova iz hibridnih vozila takođe opadati.

Odakle će dolaziti materijal za proizvodnju baterija?

Analitičari očekuju 100 puta veću proizvodnju litijuma, ključnog materijala za baterije koje se ugrađuju u električne automobile. Najveći deo litijuma će stizati iz Južne Amerike, naročito iz Čilea i Bolivije, koji tvrde da raspolažu sa 70% svetskih rezervi ove rude. Kina i Australija takođe imaju litijum

 

 



Tema



 

 

 

 

 









Kompletni tekstove sa slikama i prilozima potražite u magazinu
"PLANETA" - štampano izdanje ili u ON LINE prodaji Elektronskog izdanja
"Novinarnica"

 

 

 

  back   top
» Pretraži SAJT  

powered by FreeFind

»  Korisno 
Bookmark This Page
E-mail This Page
Printer Versie
Print This Page
Site map

» Pratite nas  
Pratite nas na Facebook-u Pratite nas na Twitter - u  
»  Prijatelji Planete



» 10 GODINA PLANETE

free counters


»   ON LINE PRODAJA

6 digitalnih izdanja:
4,58 EUR/540,00 RSD
Uštedite čitajući digitalna izdanja 50%

Samo ovo izdanje:
1,22 EUR/144,00 RSD
Uštedite čitajući digitalno izdanje 20%

www.novinarnica.netfree counters

Čitajte na kompjuteru, tabletu ili mobilnom telefonu

» PRELISTAJTE

NOVINARNICA predlaže
Prelistajte besplatno
primerke

Planeta Br 48


Planeta Br 63


» BROJ 78
Planeta Br 78
Godina XIV
Maj.2017 -Jun.2017.

 

 

Magazin za nauku, kulturu, istraživanja i otkrića
Copyright © 2003-2018 PLANETA