MAGAZIN ZA NAUKU, ISTRAŽIVANJA I OTKRIĆA
Planeta Br. 120 | DRUŠTVENE MREŽE
»  MENI 
 Home
 Redakcija
 Linkovi
 Kontakt
 
» BROJ 120
Planeta Br 120
Godina XXI
Novembar - Decembar 2024.
»  IZBOR IZ BROJEVA
Br. 119
Sept. 2024g
Br. 120
Nov. 2024g
Br. 117
Maj 2024g
Br. 118
Jul 2024g
Br. 115
Jan. 2024g
Br. 116
Mart 2024g
Br. 113
Sept. 2023g
Br. 114
Nov. 2023g
Br. 111
Maj 2023g
Br. 112
Jul 2023g
Br. 109
Jan. 2023g
Br. 110
Mart 2023g
Br. 107
Sept. 2022g
Br. 108
Nov. 2022g
Br. 105
Maj 2022g
Br. 106
Jul 2022g
Br. 103
Jan. 2022g
Br. 104
Mart 2022g
Br. 101
Jul 2021g
Br. 102
Okt. 2021g
Br. 99
Jan. 2021g
Br. 100
April 2021g
Br. 97
Avgust 2020g
Br. 98
Nov. 2020g
Br. 95
Mart 2020g
Br. 96
Maj 2020g
Br. 93
Nov. 2019g
Br. 94
Jan. 2020g
Br. 91
Jul 2019g
Br. 92
Sep. 2019g
Br. 89
Mart 2019g
Br. 90
Maj 2019g
Br. 87
Nov. 2018g
Br. 88
Jan. 2019g
Br. 85
Jul 2018g
Br. 86
Sep. 2018g
Br. 83
Mart 2018g
Br. 84
Maj 2018g
Br. 81
Nov. 2017g
Br. 82
Jan. 2018g
Br. 79
Jul. 2017g
Br. 80
Sep. 2017g
Br. 77
Mart. 2017g
Br. 78
Maj. 2017g
Br. 75
Septembar. 2016g
Br. 76
Januar. 2017g
Br. 73
April. 2016g
Br. 74
Jul. 2016g
Br. 71
Nov. 2015g
Br. 72
Feb. 2016g
Br. 69
Jul 2015g
Br. 70
Sept. 2015g
Br. 67
Januar 2015g
Br. 68
April. 2015g
Br. 65
Sept. 2014g
Br. 66
Nov. 2014g
Br. 63
Maj. 2014g
Br. 64
Jul. 2014g
Br. 61
Jan. 2014g
Br. 62
Mart. 2014g
Br. 59
Sept. 2013g
Br. 60
Nov. 2013g
Br. 57
Maj. 2013g
Br. 58
Juli. 2013g
Br. 55
Jan. 2013g
Br. 56
Mart. 2013g
Br. 53
Sept. 2012g
Br. 54
Nov. 2012g
Br. 51
Maj 2012g
Br. 52
Juli 2012g
Br. 49
Jan 2012g
Br. 50
Mart 2012g
Br. 47
Juli 2011g
Br. 48
Oktobar 2011g
Br. 45
Mart 2011g
Br. 46
Maj 2011g
Br. 43
Nov. 2010g
Br. 44
Jan 2011g
Br. 41
Jul 2010g
Br. 42
Sept. 2010g
Br. 39
Mart 2010g
Br. 40
Maj 2010g.
Br. 37
Nov. 2009g.
Br.38
Januar 2010g
Br. 35
Jul.2009g
Br. 36
Sept.2009g
Br. 33
Mart. 2009g.
Br. 34
Maj 2009g.
Br. 31
Nov. 2008g.
Br. 32
Jan 2009g.
Br. 29
Jun 2008g.
Br. 30
Avgust 2008g.
Br. 27
Januar 2008g
Br. 28
Mart 2008g.
Br. 25
Avgust 2007
Br. 26
Nov. 2007
Br. 23
Mart 2007.
Br. 24
Jun 2007
Br. 21
Nov. 2006.
Br. 22
Januar 2007.
Br. 19
Jul 2006.
Br. 20
Sept. 2006.
Br. 17
Mart 2006.
Br. 18
Maj 2006.
Br 15.
Oktobar 2005.
Br. 16
Januar 2006.
Br 13
April 2005g
Br. 14
Jun 2005g
Br. 11
Okt. 2004.
Br. 12
Dec. 2004.
Br 10
Br. 9
Avg 2004.
Br. 10
Sept. 2004.
Br. 7
April 2004.
Br. 8
Jun 2004.
Br. 5
Dec. 2003.
Br. 6
Feb. 2004.
Br. 3
Okt. 2003.
Br. 4
Nov. 2003.
Br. 1
Jun 2003.
Br. 2
Sept. 2003.
» Glavni naslovi

TEMA BROJA

 

D. Marić

Društvene mreže / Neprekidna akademska konferencija za sve

Do ciljane i slučajne publike

 

Jedno ranije istraživanje pokazalo je da su naučnici sa nešto više od hiljadu pratilaca na Tviteru uspevali da dopru do šire javnosti, kao raznorodne grupacije koja će retko „obrisati prašinu“ sa akademskog časopisa - ako ga uopšte i ima - da bi pročitala o rezultatima nekog naučnog istraživanja.

Tema Broja

Društveni mediji omogućavaju naučnicima da se angažuju, da budu u vezi sa novim otkrićima, alatima i najsavremenijim trendovima ponekad i mesecima ranije u odnosu na njihovo obelodanjivanje u štampanim medijima. Pomažu im da dobiju skoro pa trenutne povratne informacije o svom radu i da steknu nove saradnike. Čak i naučnici koji sami retko objavljuju na društvenim mrežama mogu da, kroz praćenje kolega, laboratorija, društava, časopisa i novinara, naprave liste novih otkrića, događaja i diskusija. Prisustvo na društvenim medijima čini naučnike uticajnima i van naučnih krugova. Istovremeno, društveni mediji su stvorili i priliku da građani dele znanje i da razgovaraju o naučnim dostignućima, doprinoseći tako podizanju svesti javnosti i jačanju interesovanja za nauku. Otuda naučnici sve intenzivnije koriste društvene medije kao izvore podataka, u pokušaju da shvate stavove javnosti, kada je reč o njihovim  dostignućima. Zbog toga neki naučnici i kažu da je „komunikacija u društvenim medijima, u stvari, neprekidna akademska konferencija za sve.“

Tema Broja

Pandemija bolesti Kovid-19 je dovela i do povećanja vidljivosti i angažovanja naučnika na mnogim platformama, a naročito na tadašnjem Tviteru. Društveni mediji su omogućili brzu i transparentnu saradnju među naučnicima. Mnogi istaknuti naučnici su se tako predstavili široj javnosti. Na taj način su naučnici dobili priliku da bez posredovanja tradicionalnih masovnih medija, brzo i direktno odgovore na informacije koje su se pojavljivale u javnosti - upravo zahvaljujući tim istim platformama, koje su često  osporavale i nauku, i naučna saznanja, i njihov rad. Međutim, kada je reč o samoj nauci, potrebno je imati u vidu da društvenim medijima često nedostaju pažljivo uređivanje, povratne informacije i stručne ocene koji su neraskidivo povezani sa naučnim radom, pa se dešava da naučnici zažale što su nešto objavili na ovaj način.
Zbog toga je važno da naučnici imaju dugoročnu strategiju u pripremi sopstvenog prisustva na društvenim medijima, da kreiraju svoj identitet i za budućnost. U tom smislu je važno da unapred odluče kako će koristiti različite platforme: da li samo za posao, ili samo privatno, ili za obe stvari? Takođe, moraju biti svesni i da ih društvene mreže dovode ne samo do ciljane nego i do slučajne publike. Zato moraju da pretpostave da svaka njihova objava može postati viralna i da razmisle o tome kako će tu njihovu poruku razumeti vrlo široka publika, koja ima i vrlo različite stavove o istoj temi. Naučnici koji su iskusni u ovoj stvari smatraju da bi njihove kolege trebalo da svaku svoju objavu posmatraju kao razgovor sa nekim ko se nalazi pored njih, i da se zapitaju da li bi im bilo prijatno da  istu poruku saopšte licem u lice.

Tema Broja

Tokom pandemije mnogi naučnici u svetu bili su izloženi zlobnim komentarima i ruglu na društvenim mrežama, i to od strane laičke javnosti. Ipak, pošto su i naučnici samo ljudi, svaki od njih u bilo kom trenutku, iz raznih razloga može postati predmet negativnih komentara među kolegama na društvenim mrežama, kao i van njih - između ostalog i zato što se „previše“ pojavljuje u javnosti. Bez obzira na to, naučnici imaju pravo i obavezu da se obraćaju javnosti putem tradicionalnih medija, na predavanjima, ali i kroz podkaste, blogove ili putem društvenih mreža, jer se čini da prisustvo naučnika u javnosti postaje sve potrebnije.

 

D. Marić

 


Kompletni tekstove sa slikama i prilozima potražite u magazinu
"PLANETA" - štampano izdanje ili u ON LINE prodaji Elektronskog izdanja
"Novinarnica"

 

 

 

  back   top
» Pretraži SAJT  

powered by FreeFind

»  Korisno 
Bookmark This Page
E-mail This Page
Printer Versie
Print This Page
Site map

» Pratite nas  
Pratite nas na Facebook-u Pratite nas na Twitter - u Pratite nas na Instagram-u
»  Prijatelji Planete

» UZ 100 BR. „PLANETE”

» 20 GODINA PLANETE

free counters

Flag Counter

6 digitalnih izdanja:
4,58 EUR/540,00 RSD
Uštedite čitajući digitalna izdanja 50%

Samo ovo izdanje:
1,22 EUR/144,00 RSD
Uštedite čitajući digitalno izdanje 20%

www.novinarnica.netfree counters

Čitajte na kompjuteru, tabletu ili mobilnom telefonu

» PRELISTAJTE

NOVINARNICA predlaže
Prelistajte besplatno
primerke

Planeta Br 48


Planeta Br 63


» BROJ 120
Planeta Br 120
Godina XXI
Novembar - Decembar 2024.

 

 

Magazin za nauku, kulturu, istraživanja i otkrića
Copyright © 2003-2025 PLANETA