Nedavno je u časopisu “Nature News”, povodom objavljivanja četiri naučna rada u kojima je AI navedena kao koautor studije, postavljeno pitanje: kakva je budućnost pisanja naučnih radova ako AI toliko mnogo učestvuje u obradi naučnih tema? Može li se AI navoditi kao koautor studije? Tj. da li je AI samo alat ili bi te sisteme zaista trebalo navoditi kao koautore studija?
Razlog za ovakva razmišljanja su naučni radovi u kojima je, kao koautor, pomenut sistem za obradu teksta ChatGPT. Prošle godine predstavila ga je "OpenAI" kompanija iz Kalifornije, koja se bavi razvojem AI. Pojava tog sistema pokrenula je brojna strahovanja u naučnom svetu pošto ima izuzetne mogućnosti pravljenja tekstova veoma sličnih tekstovima koje je napisao čovek.
Sistem je dokazao da može da napiše kvalitetne radove na različite teme i da pruži odgovore na pitanja iz testova koje je teško razlikovati od studentskih odgovora. Štaviše, sistem ChatGPT, pokazalo se, brže procenjuje vrednosti nekih studentskih radova od profesora! Da li to znači da bi pomenuti sistem uskoro mogao da na ispitima zameni profesore!?
Doduše, pokazalo se da ChatGPT, na ovom stepenu razvoja, pravi brojne greške, čak i kada je reč o jednostavnim logičkim ili matematičkim zadacima. Razloge tome je u činjenici da sistem ChatGPT ne razmišlja na način kako to čine ljudi: ne proverava “svoje odgovore” već odgovara tako što reči najčešće povezuje s ključnim rečima navedenim u pitanjima.
Kompletni tekstove sa slikama i prilozima potražite u magazinu
"PLANETA" - štampano izdanje ili u ON LINE prodaji Elektronskog izdanja "Novinarnica"