Stručnjaci “Rols Rojsa” i njihovi partneri u testiranju “Ezi džet” (EasyJet) uspešno su testirali avionski motor na hidrogen, prvi takav u svetu avijacije. To je, kako se ističe, važan korak ka dekarbonizaciji aviosaobraćaja. Tokom testova izvedenih na zemlji, na delimično izmenjenom motoru AE 2100-A, korišćen je “zeleni hidrogen”, gorivo koje je proizvedeno pomoću energije vetra i energije talasa. Cilj testa je da se dokaže da hidrogen može da bude sigurno i efikasno gorivo za civilne avione. U “Rols Rojsu” planiraju nove testove, a dugoročno nameravaju da izvedu testove u vazduhu.
Hidrogen je gorivo koje bi, do 2050, trebalo da omogući karbonsku neutralnost. “Erbas” radi sa francusko-američkim proizvođačem motora CFM International na testiranju tehnologije primene hidrogena kao pogonskog goriva za avione. Ovaj proizvođač je, u februaru, najavio da planira postavljanje posebno prilagođene verzije motora sadašnje generacije u zadnjem delu superdžambo aviona A380.
Za sada se planira da se u Evropskoj uniji, do 2021. većina aviona oslanja na tradicionalne motore, I to do 2050. godine. Prelazak na motore na hidrogen zahteva novi dizajn aviona i promenu infrastrukture na aerodromima. Jer, promene dizajna su toliko velike da je potrebno više od jedne generacije aviona da bi se to postiglo.
Druge tehnologije uključuju električne motore, koji bi u početku bili dovoljni za kratke letove sa postojećim avionskim gorivom. Motori koji su sada u upotrebi mogu da koriste mešavinu održivog i konvencionalnog goriva.
Kompletni tekstove sa slikama i prilozima potražite u magazinu
"PLANETA" - štampano izdanje ili u ON LINE prodaji Elektronskog izdanja "Novinarnica"