Avio industrija tokom poslednje decenije traži načine da smanji uticaj na proizvodnju ugljen-dioksida, tako što investira u ekološke projekte umanjrnjs štete koju proizvode avioni na mlazni pogon. Istraživači Univerziteta u Oksfordu predstavili su nedavno eksperimentalni proces koji može da ugljen-dioksid - gas koji najviše doprinosi efektu staklene bašte - pretvori u gorivo za mlaznjake. Eksperiment čiji su rezultati objavljeni u časopisu “Nature Communications” sproveden je samo u laboratoriji.
Ideja je da se velike količine gasova koji izazivaju efekat staklene bašte skuplja direktno iz fabričkih dimnjaka ili crpi direktno iz vazduha kako bi se uklonili iz naše okoline. Ugljen-dioksid je jedan od od najčešćih štetnih gasova koji zagrejavaju planetu, a proizvode ga fabrike, automobili, šumski požari i poljoprivreda. Ako bi se smanjio njegov procenat u atmosferi, smanjilo bi se i globalno zagrevanje.
Nova tehnologija bila bi jeftinija od postojeće koja pretvara vodonik i vodu u gorivo - proces koji se naziva hidrogenizacija - uglavnom zato što bi se trošilo manje električne energije. Projektom je predviđeno postavljanje postrojenja za mlazno gorivo pored fabrika čelika ili cementa ili termoelektrana na ugalj i skupljanje viškova ugljen-dioksida za proizvodnju goriva. Proces bi takođe mogao da uključi i isisavanje ugljen-dioksida iz atmosfere.
Kompletni tekstove sa slikama i prilozima potražite u magazinu
"PLANETA" - štampano izdanje ili u ON LINE prodaji Elektronskog izdanja "Novinarnica"