MAGAZIN ZA NAUKU, ISTRAŽIVANJA I OTKRIĆA
»  MENI 
 Home
 Redakcija
 Linkovi
 Kontakt
 
»  BROJ: 17

Godina IV
Mart - April 2006.


»  IZBOR IZ BROJEVA
Br. 51
Maj 2012g
Br. 52
Juli 2012g
Br. 49
Jan 2012g
Br. 50
Mart 2012g
Br. 47
Juli 2011g
Br. 48
Oktobar 2011g
Br. 45
Mart 2011g
Br. 46
Maj 2011g
Br. 43
Nov. 2010g
Br. 44
Jan 2011g
Br. 41
Jul 2010g
Br. 42
Sept. 2010g
Br. 39
Mart 2010g
Br. 40
Maj 2010g.
Br. 37
Nov. 2009g.
Br.38
Januar 2010g
Br. 35
Jul.2009g
Br. 36
Sept.2009g
Br. 33
Mart. 2009g.
Br. 34
Maj 2009g.
Br. 31
Nov. 2008g.
Br. 32
Jan 2009g.
Br. 29
Jun 2008g.
Br. 30
Avgust 2008g.
Br. 27
Januar 2008g
Br. 28
Mart 2008g.
Br. 25
Avgust 2007
Br. 26
Nov. 2007
Br. 23
Mart 2007.
Br. 24
Jun 2007
Br. 21
Nov. 2006.
Br. 22
Januar 2007.
Br. 19
Jul 2006.
Br. 20
Sept. 2006.
Br. 17
Mart 2006.
Br. 18
Maj 2006.
Br 15.
Oktobar 2005.
Br. 16
Januar 2006.
Br 13
April 2005g
Br. 14
Jun 2005g
Br. 11
Okt. 2004.
Br. 12
Dec. 2004.
Br 10
Br. 9
Avg 2004.
Br. 10
Sept. 2004.
Br. 7
April 2004.
Br. 8
Jun 2004.
Br. 5
Dec. 2003.
Br. 6
Feb. 2004.
Br. 3
Okt. 2003.
Br. 4
Nov. 2003.
Br. 1
Jun 2003.
Br. 2
Sept. 2003.


 

» Glavni naslovi

PRIČA SA NASLOVNE STRANE

Cepelin, ponovo
Luksuzni leteći hotel

Sutrašnje krstarice neće ploviti samo morima i okeanima već i nebom, smatraju stručnjaci za letenje. Reč je o Aerokraftu. Kada bude završen, ljudi će putovati šetajući ili odmarajući se u njegovim prostranim i luksuznim sobama, iznad kontinenata i okeana, usporeno u odnosu na današnje letelice i na visini koja će se, po potrebi, jednostavnim komandama smanjivati i povećavati

Za razliku od prethodnih cepelina, Aerokraft neće biti lakši od vazduha. Njegovih 14 miliona kubnih stopa helijuma pokrivače dve trećine težine ove letelice. Aerodinamični oblik - sa pogonom na velike propelere u zadnjem delu plovila - trebalo bi da omogući nosivost od gotovo 400 tona tereta. Za manevrisa-nje u svim pravcima, uključujući i kretanje dole-gore, biće korišćeno šest turbina. Aerokraft je namenjen putnicima kojima je „važnija vožnja od brzine kojom će leteti do mesta iskrcavanja". Predviđene dimenzije ove džinovske letelice su: l 69 stopa - visina, 244 stope - širina i 647 stopa - dužina (1 stopa = 30.50 cm).

Porudžbine Svet se sve ubrzanije oslanja na aviotransport. O tome svedoče i danas gotovo neverovatne porudžbi ne aviona čija proizvodnja još nije počela.Američki „Boing" planira da, tokom 2008. i 2009. godine, proizvede i isporuči tržištu 112 novih modela aviona 787, čije bi uvođenje u saobraćaj trebalo da počne tokom leta 2008. Komercijalna proizvodnja ovog modela (dolet: l 5.700 km, brzina: 960 km/h, kapacitet: do 296 putnika, dužina: 56 m, raspon krila: 59 m) počeće za nešto manje od dve godine. Na drugoj strani okeana, evropski „Erbas" sprema model A-350, model kojim konkuriše „Boingovom" 787. Za ovaj model već ima šesdesetak porudžbina a u saobraćaj bi trebalo da uđe 2010. godine.

Ovo čudo u vazduhu, veličine bezmalo dva fudbalska terena, zamislio je aeroinženjer Igor Pasternak. Izvešće ga kalifornijska firma ,,Worldwide Aeros Corporation". Projekat je u začetku a očekuje se da bude završen do 2010. godine. Već sada vlada velika zainteresovanost kompanija koje organizuju krstarenja turista, za šta ima dosta primamljivih razloga: letelica će imati dolet do šest hiljada milja (l milja = 1609,3 m), a dostizaće brzinu do l 74 milje na sat. Let od jednog do drugog kraja SAD trajaće oko l 8 sati. Tokom leta, putnici (kapacitet: 250 putnika) će imati mogućnost da mirno osmatraju krajeve iznad kojih prele-ću (visina do 2000 m), a na raspolaganju će imati luksuzne salone, restorane pa čak i kockarnicu.

Da bi buka bila što manja, Aerokraft će koristiti motore pokretane na struju iz moćnih obnovljivih izvora kao što su hidrogenske baterije. Letelica će, kao i današnji avioni, po-sedovati sisteme održavanja stabilnosti u svim mogućim spoljašnjim vremenskim uslovima. Zatvoreni sistem snabdevaće unutrašnjost cepelina svežim vazduhom. Jedan deo biće odvojen i zavišespratni magacin za prevoz tereta (kompanija previđa i izradu balona namenjenog iskuljučivo za prevoz tereta).

Mada najveća letelica ikada zamišljena, neće opterećivati vazdušne luke: nije joj potrebna poletno-sletna staza. Poletaće i sletaće kao helikopter. Predviđena je i mogućnost sletanja na svaku ravnu površinu, na snegom pokrivene terene pa čak i vodu.

  back   top
» Pretraži SAJT  

powered by FreeFind

»  Korisno 
Bookmark This Page
E-mail This Page
Printer Versie
Print This Page
Site map

» Pratite nas  
Pratite nas na Facebook-u Pratite nas na Twitter - u  
»  Prijatelji Planete

 

Magazin za nauku, kulturu, istraživanja i otkrića
Copyright © 2003 -2012. PLANETA